שינויים ירוקים בהרגלי הצריכה: אריזות לשימוש חוזר בוניליה וטמפו

שינויים ירוקים בהרגלי הצריכה: אריזות לשימוש חוזר בוניליה וטמפו

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: אימפקט מרקטינג, תגיות: , , , , , ,

מותגים חלוצים החלו להשתמש באריזות לשימוש חוזר: קופסאות פלסטיק לגלידה בוניליה ו'בקבוק חוזר' של טמפו. מה גרם לאנשי השיווק לאמץ את עקרון הכלכלה המעגלית, והאם הצרכן והצרכנית הישראלים מאמצים את השינוי? שיחה קצרה ומרתקת במסגרת פודקאסט בכנס מעלה ESG. קבלו את הקישור וגם כמה היילייטס:

קישורים לממהרים (ולממהרות): ספוטיפייאפל | גוגל

מותגים מחפשים אריזות יצירתיות

שינויי האקלים והצטברות כמויות מבהילות של פסולת פלסטיק, גרמו למותגים רבים בעולם לחפש פתרונות "מקיימים" יותר לאריזות מוצרי הצריכה שלהם. כלומר, אריזות שההשפעה שלהן על הסביבה - הן בתהליך הייצור והן לאחר שלב השימוש (כגון צריכת אנרגיה, צריכת פלסטיק, פליטות פחמן, שפכים ועוד) תהיה נמוכה יותר מאריזות רגילות.

יש חברות שמייצרות את האריזות מחומר ממוחזר, ויש המקפידות לייצר אותן מחומר בר-מיחזור (למרות שלא תמיד קיימים פתרונות מיחזור מתאימים לאותן אריזות, כך שלא באמת ניתן למחזר אותן). כל זאת, כמובן, לאחר נסיון להפחית במשקל האריזה, ולוותר על אריזה שניונית ככל האפשר.

הגביע הקדוש לא עשוי מפלסטיק ממוחזר

הגביע הקדוש של האריזות הוא אריזה למילוי חוזר. שהרי "מיחזור" הוא תהליך תעשייתי של גריסה/התכה וייצור מחדש, על כל התשומות והפליטות הכרוכות בכך. לעומת זאת, שימוש חוזר משאיר את האריזה בתוך מעגל השימוש (ומכאן הביטוי "כלכלה מעגלית" circular economy) שוב ושוב ושוב. מה שנקרא: refill.

האריזה הכי נפוצה לשימוש חוזר בישראל היא סלי הקניות הרב-פעמיים. אבל עם יד על הלב: כמה פעמים אתם זוכרים ואתן זוכרות להביא איתכם את הסל מהבית לקניות?

בכל העולם קיים פער בין מידת הרצון של אנשים לאמץ הרגלים של אורח חיים מקיים (בריא, חסכוני, סביבתי) לבין היישום בפועל. הסיבות לפער שונות והגיוניות: אנשים חושבים שזה יקר מדי, יש כאלה שלא יודעים מאיפה להתחיל, ויש כאלה שלא יודעים מה האפשרויות הקיימות בשוק. ולפעמים, בואו נודה באמת, זה צורך מאמץ יותר מהרגיל. התרגלנו לנוחות של חד-פעמי.

נוכח האתגר ההיסטורי, המותגים המובילים מבינים שיש להם אחריות להוביל שינויים משמעותיים בהרגלי הצריכה: לא מספיק להשקיע בחדשנות של אריזות, צריך גם לעודד את הצרכנים לאמץ הרגלים חדשים. כאן נדרשת מיטב יכולותיהם של מותגים לספר סיפור סוחף ומשכנע.

כחול-לבן מעגלי

שני מותגים ישראלים שכבר עושים את המאמץ הזה הם וניליה וטמפו.

בוניליה פיתחו אריזות פלסטיק רב-פעמיות מבודדות קור, שיש בהן חלק פנימי ניתן לשטיפה במדיח. כעת נדרש לשכנע את הצרכנים לשלם באופן חד-פעמי על האריזה, ולטרוח להביא אותה לגלידריה בקניה הבאה.

טמפו השקיעה במכונת שטיפה חדשה, כדי להחזיר לשימוש שוב ושוב את בקבוקי הבירה הגדולים והעבים (כדי שיהיו עמידים בפני שבירה). שני המותגים נותנים גם תמריץ כספי סמלי לצרכנים. ועדיין - ההחדרה לשוק אינה קלה.

כיצד בכל זאת עושים את זה והאם יש סיכוי להצליח?

הקשיבו לראיון שערכתי עם שירה אליאב, מנהלת השיווק של וניליה ועם אורן אבראשי, מנהל חדשנות ואחריות תאגידית של טמפו, במסגרת פרק על אימפקט מרקטינג בפודקאסט שהוקלט בכנס מעלה ESG 2022: ספוטיפייאפל | גוגל

 

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *