למדיה החברתית ולאחריות התאגידית יש מכנה משותף רחב: שתיהן נשענות על יסודות של שקיפות, אותנטיות, ודיאלוג. איזה חברות מצטיינות בתיקשור האחריות התאגידית שלהן בדיגיטל, ומה הפרמטרים שהופכים אותן למצטיינות בכך? אבחנות ונתונים מעניינים מתוך הדוח והדירוג השנתי של SMI-Wizness
בחודש ינואר פורסם הדוח העולמי השנתי השני The SMI–Wizness Social Media Sustainability Index. הדוח המרתק סוקר מגמות של השנה החולפת, מדרג את החברות המצטיינות בתקשור א"ת במדיה החברתית, וצופה מגמות עתידיות. קישור לדוח
יותר חברות מצייצות על אחריות תאגידית
יותר ויותר חברות מגלות שהמדיה החברתית היא פלטפורמה מתאימה לתיקשור האחריות התאגידית שלהן. אם בסוף שנת 2010 רק 120 חברות השתמשו במדיה החברתית כדי לתקשר את האחריות התאגידית שלהן, ומתוכן 60 הקדישו לכך ערוץ יעודי, הרי שבסוף שנת 2011 המספר עלה ל- 250 ול- 100 בהתאמה.
אחריות תאגידית אמיתית היא סיפור טוב
החברות המצטיינות בתיקשור האחריות התאגידית שלהן במדיה החברתית עושות את זה בדרכים שונות: תכניות לקידום מודעות ציבורית לסוגיות חברתיות באמצעות כלים שיווקיים, התמקדות במתן תכנים מקצועיים הקשורים לליבת ההתמחות של החברה, בנית קהילות סביב סוגיות חברתיות-סביבתיות, או פשוט עדכונים אודות הפעילויות שלהן בתחום האחריות התאגידית.
למרות השוני בדרכי התיקשור, לכל החברות המצטיינות יש מכנה משותף ברור: מדובר בחברות שיש להן פעילות אחריות תאגידית מהותית ורבת-שנים, והן מתקשרות תכנים מועילים, על בסיס קבוע, באופן שקוף ופתוח לדיאלוג, ויצירתי.
לחברות שבאמת ובתמים משקיעות באחריות תאגידית והופכות את ההתנהלות העסקית שלהן לאחראית יותר ומקיימת יותר, יש יתרון ברור במדיה החברתית: יש להן סיפורים טובים ומהימנים לספר. סיפור טוב, כידוע, הוא המטבע היקר ביותר במדיה החברתית. כשמנהלי המדיה החברתית מחפשים תוכן מעניין, חיובי, אותנטי וויראלי – הם מגלים שהפעילות בתחום האחריות התאגידית "מספקת את הסחורה".
עם זאת, יש לא מעט חברות הידועות כמצטיינות בניהול האחריות התאגידית שלהן, כגון M&S, שאין להן עדיין נוכחות במדיה החברתית.
דירוג החברות המצטיינות
בדירוג נכללות 100 חברות שנבחרו מתוך רשימה של 400 חברות המופיעות בדירוגי א"ת שונים, כגון Dow Jones Sustainability Index ו- Interbrand's Best Global Green Brands.
החברות המצטיינות הן אלו שבחרו להקדיש ערוצי מדיה חברתית יעודיים לתיקשור האחריות התאגידית, והן קיבלו ניקוד על הפרמטרים הבאים:
- מתן מידע מועיל
- מחויבות לקהילה
- מתן אפשרות לגולשים להגיב לתכנים
- תיקשור של פעולות ולא של אמונות
- פרסום דוח א"ת ניתן לשיתוף במדיה החברתית
- עדכון שוטף במדיה
- יצירתיות בדרך סיפור הסיפורים
במצגת הזו תוכלו לקבל טעימות על תיקשור האחריות התאגידית במדיה הדיגיטלית של 10 החברות המובילות בדירוג. את הדירוג המלא תוכלו למצוא בדוח עצמו.
ציוצים גלובליים - גאווה ישראלית
הדוח של SMI – Wizness כולל גם את דירוג המצייצים המובילים בתחומי אחריות תאגידית. איליין כהן, מנכ"לית ביונדביזנס נכללת בדירוג! זה המקום לציין כי למרות שטוויטר הוא הערוץ המועדף על רוב החברות בעולם לתיקשור האחריות התאגידית שלהן, בישראל טוויטר לא זוכה לפופולריות דומה. הגולש הישראלי מעדיף את פייסבוק. איליין, עם זאת, מצייצת בעיקר לקהילה המקצועית הגלובלית, וכדאי לכם לעקוב אחריה elaincohen@
בהזדמנות זו אציין שאיליין כתבה פוסט שסוקר את המחקר של SMI - Wizness, והיא מקדישה בו תשומת-לב מיוחדת לנושא פרסום דוחות אחריות תאגידית במדיה הדיגטלית. קישור לפוסט של איליין.