ניהול אחריות תאגידית בישראל 2011 – אתגרים, תגמולים ומיומנויות הכרחיות להצלחה | חלק ב’

ניהול אחריות תאגידית בישראל 2011 – אתגרים, תגמולים ומיומנויות הכרחיות להצלחה | חלק ב’

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: מנהלי אחריות תאגידית, תגיות: , , , , ,

בפוסט הראשון בסדרה חשפו חמישה מנהלי אחריות תאגידית ותיקים* את האתגרים המרכזיים עמם הם מתמודדים בתפקיד. בפוסט זה הם מתארים מהן המיומנויות המשמשות אותם בהתמודדות עם אתגרים אלה, ושהכרחיות, לדעתם, להצלחה בתפקיד. אני מוצאת בדבריהם עדות מרתקת להתפתחותה והבשלתה של הפרופסיה בישראל

לפני זמן קצר פירסמה איליין כהן פוסט מעניין העוסק ביכולת ההשפעה כמיומנות מהותית בניהול מוצלח של אחריות תאגידית. בהתייחסה למחקר של חברת היעוץ GreenResearch ציינה איליין כי מנהלי אחריות תאגידית אפקטיבים עשויים להשפיע על תקציבים הגדולים פי 5-10 מהתקציב שלהם בארגון, בזכות העובדה שהם משפיעים על תכניות עבודה ועל תקציבים של מחלקות אחרות. הם גם נדרשים להיות מסוגלים להשפיע על גורמי מפתח בתוך הארגון ומחוצה לו, כגון מנהלים, ספקים ולקוחות, כדי לשנות התנהלות.

חמשת מנהלי האחריות התאגידית שמשתתפים בפוסט הקבוצתי הנוכחי, התייחסו גם הם לחשיבותה של יכולת ההשפעה והרתימה. מיומנויות נוספות שצוינו קשורות למורכבות הניהול של תחום שהוא בין-תחומי, ושקשור בחיבור בין עולמות של חזון לבין מציאות עסקית.

אמה שוצמן

תפקיד ניהול אחריות תאגידית דורש הבנה בתהליכים עסקיים, מחוייבות חסרת פשרות לקידום הנושא בארגון, וכישורים בתקשורת בין-אישית ובניהול מו"מ עם גורמים תוך-ארגוניים ומחוץ לארגון. זו עבודה עם שליחות בצניעות.

דניאלה פרוסקי-שיאון

היכולת לרתום מנהלים לחשיבות ההסתכלות על פעילות החברה דרך משקפי אחריות תאגידית | היכולת להוציא מהכוח אל הפועל רעיונות "אווריריים" וממעוף הציפור, לכדי פעולות קונקרטיות שמניבות תשואה חברתית, כלכלית, סביבתית וכו'.| היכולת להסתכל על כלל אסטרטגית הארגון וכיווני הצמיחה שלו, ולחבר אותם לפעולות ארוכות טווח בתחום האחריות התאגידית.

עידית ברנשטיין

במילה אחת – ג'אגלינג! היכולת לעסוק במספר תחומים בו זמנית ולקפוץ מנושא לנושא. לפעמים אני מופתעת עד כמה נושאים שונים יכולים להשתלב זה בזה ולתרום האחד להצלחת השני. תחום האחריות חברתית הוא תחום דינמי,רחב ומתפתח. נדרשת היכולת להסתכל קדימה לטווח הרחוק ולהעז להיות פורץ דרך. יחד עם זאת, כוחו של התפקיד מתבטא ביכולת לעבור מריצת ספרינט למרתון ולדעת לחלק את המשאבים והמאמץ בהתאם. מיומנות חשובה נוספת היא יכולת הבנה עסקית ואסטרטגית גבוהה. עלינו להיטיב להבין את צרכי הארגון, ולדעת לחבר בין מטרות הארגון לתחום האחריות החברתית בצורה הטובה והחכמה ביותר.

ורד רז

יכולת התמדה, אמונה בעשייה, וכושר שכנוע - כי כל הזמן צריך לשכנע שעשייה בתחום האחריות התאגידית היא טובה לעסק וזה לא משנה מול איזה פורום נמצאים.

נעם גדליהו

מיומנות אחת עיקרית המשמשת אותי היא סבלנות. כמובן שתמיד רוצים שכולם ישתפו פעולה והכל יקרה מהר, אבל צריך להפנים שיש דברים שלוקחים זמן וצריך לתת להם את הזמן הזה. וזה משתלב עם מיומנות שניה שהיא התמדה. לא מספיק לתת לדברים את הזמן שלהם, צריך גם להתמיד ולוודא שהתהליך אכן מתרחש ולעשות כל מה שצריך כדי להמשיך ולהניע אותו, גם אם זה כרוך בלהזכיר לאנשים ולגייס את שיתוף הפעולה שלהם באופן תמידי. מיומנות שלישית היא הבנת כל מצב לא רק דרך העיניים של אחריות חברתית, אלא גם לנסות ולראות גם דרך העיניים של מי שאמור להשתתף, לראות איפה הקשיים שלו ולעזור ולא, ולראות איפה היתרונות ולהבליט אותם.

מהן המיומנויות המשמשות אתכם בתפקיד והכרחיות, לדעתכם, להצלחה בו?

*המשתתפים בפוסט

אמה שוצמן מנהלת היחידה לקשרי קהילה ואקדמיה במוטורולה ישראל מאז 2001
עידית ברנשטיין מנהלת תקשורת פנים ארגונית ואחריות חברתית ביוניליוור ישראל מאז 2003
דניאלה פרוסקי-שיאון מנהלת אחריות תאגידית של קבוצת שטראוס מזה שנה. יועצת מקצועית בתחום מאז 2002
ורד רז מנהלת אחריות חברתית של קבוצת פישמן מאז 2004
נעם גדליהו מנהל אחריות חברתית של ארומה אספרסו בר ישראל מאז 2007

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *