גטי מכניסה אנשים עם מוגבלויות לתמונה

גטי מכניסה אנשים עם מוגבלויות לתמונה

מחבר שירלי קנטור, עם 1 תגובות, קטגוריה: אחריות תאגידית, מותגים ושיווק, תגיות: , ,

חברת Getty Images, בנק התמונות הגדול, משיקה קולקציית תמונות של אנשים עם מוגבלות, כדי לשנות את תמונת המציאות החברתית 

#TheDisabilityCollection

מי עיצב בעבר את הנורמות החברתיות?

הדמויות והדימויים (פרוטוטייפ וסטריאוטיפים) שאנחנו רואים נונסטופ בפרסומות ובכתבות מעצבים את תפיסת העולם שלנו אודות מה נורמלי ומקובל. במקביל - קטגוריות שלמות של אנשים ושל התנהגויות לא נוכחות בתמונת המציאות הנורמלית והמקובלת - זו שמתועדת בפרסומות, בכתבות, בתוכן שיווקי. המצב הוא ששקופים ושקופות במרחב הויזואלי הציבורי = שקופים ושקופות בתודעה של האנשים.

אנשים עם מוגבלויות - גיבורי-על או מסכנים?

כך, למשל, בעוד אנשים עם מוגבלות מהווים 15%-20% מהאוכלוסיה, הם משתקפים רק בשני אחוזים מהצילומים בפרסומות ובמדיה (כתבות מגזין וחדשות וכו‘), וגם במקרים בהם הם מוצגים, הדימוי שלהם בד“כ הוא של מסכנים הזקוקים לסיוע, או של גיבורי-על שניצחו את כל המגבלות. כמעט אף פעם לא רואים אותם במצבים יום-יומיים פשוטים, רגילים, כאחד האדם.

דימויים אלה מעצבים את תפיסת העולם של רוב הציבור אודות אנשים עם מוגבלויות, ומשפיעים על ההתנהגות של רוב האנשים - החל מיחס של ילדים כלפי ילדים עם מוגבלויות, ועד לעמדה של מעסיקים כלפי העסקת אנשים עם מוגבלות. ”אני לא רוצה שתעזרו לי או שתתקנו אותי. אני רוצה שתכללו אותי“ אמרה אחת הנשים המצולמות בסרטון.

מי מעצב כיום את הנורמות החברתיות?

הכללה של קבוצות מודרות היא אחת המגמות המבורכות של השנים האחרונות. הרשתות החברתיות מאפשרות לכל אלה ש“לא נחשבו“ בעבר כמספיק פוטוגניים או רלוונטים, או כאלה שלא היתה להם גישה לאמצעי התקשורת או למוקדי ההשפעה - להשמיע את קולם, ולהראות את עצמם כפי שהם. הקבוצות האלה ”מדלגות“ במידה מסוימת מעל שומרי הסף המסורתיים (חברות הפרסום והמדיה).

שומרי הסף מצטרפים למהפכה החברתית

חברת Getty Images, בנק התמונות הגדול, ממנו רוכשות חברות רבות בענף המדיה והפרסום את התמונות שלהן, הבינה שיש לה יכולת להשפיע על תמונת המציאות, ושזו האחריות החברתית שלה! יחד עם Oath (קבוצת חברות מדיה וטכנולוגיה, בהן יאהו! וטמבלר) ועם האיגוד הלאומי בארה“ב של מנהיגות אנשים עם מוגבלויות, הוחלט על פיתוח אוסף תמונות שישקפו מצבי יום-יום של אנשים עם מוגבלויות שונות (לא רק על כסא גלגלים), במצבים חברתיים ומשפחתיים, במקומות עבודה, בילוי, אתגרים מקצועיים, שופינג וכו‘.

היוזמה כוללת עקרונות-מנחים עבור הצלמים כיצד לצלם וכיצד לא לצלם את האנשים (למשל, לא להתמקד במגבלה ובייצוג הויזואלי שלה, אלא בהיבטים האנושיים של האדם המצולם). כמו כן, היוזמה כוללת צלמים שהם עצמם אנשים עם מגבלות.

זוהי דוגמא נהדרת לדרך בה חברות יכולות לעזור לפתור בעיות חברתיות, באמצעות יכולות הליבה שלהן. הצרכנים והעובדים שלהן מצפים מהן לעשות את זה ן, וכשהן עושות את זה נכון - נוצר ערך רב גם לביזנס וגם לקהילה.

שתפו עם חברים:
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *