איך להתחיל את המסע הארוך לאחריות תאגידית? בצעד יומי

איך להתחיל את המסע הארוך לאחריות תאגידית? בצעד יומי

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: אחריות תאגידית, מנהלי אחריות תאגידית, תגיות: , ,

יוניליוור השיקה בישראל את האסטרטגיה החדשה שלה לאחריות תאגידית. האסטרטגיה מושתתת על התמדה בפעולות קטנות יום-יומיות המביאות, בסופו של דבר, לשינוי גדול. זוהי אסטרטגיה מומלצת למי שרוצה להצליח במרתון של התחום | פוסט מעודד למנהלות אחריות תאגידית על סף ייאוש

 

אתמול זכיתי להשתתף באירוע פנימי של חברת יוניליוור ישראל, לרגל השקת אסטרטגית האחריות התאגידית החדשה שלה. האירוע התקיים בבורסה לנירות ערך בת"א, היה מרתק מבחינת התכנים שלו, ועשוי בטעם משובח. טליה אהרוני, רונית הראל בן-זאב ונאוה ברק היו בין הדוברות. מיצוב נהדר לאחריות התאגידית בארגון!

מה שהכי שימח אותי היה לראות את עידית ברנשטיין, מנהלת תקשורת ארגונית ואחריות חברתית של יוניליוור ישראל מזה שבע שנים, מובילה השקת אסטרטגיה מחודשת ומדויקת.

חשבתי על הדרך הארוכה והמאתגרת שעידית עברה בשנים האלה, על כל הגורמים שהשפיעו על פיתוח האחריות התאגידית לטוב ולרע: מדיניות התאגיד הגלובלי, שינויים ארגוניים בחברה, רגולציה וטרנדים בשוק, משימות דחופות שקשורות לחצי השני של התפקיד שלה ועוד.

שלא נטעה: במשך השנים הללו היתה ליוניליוור אסטרטגיה ופעילות בתחום האחריות התאגידית. מוטי קרן, היו"ר והמנכ"ל של יוניליוור ישראל, וחמוטל דדיה, סמנכ"לית משאבי אנוש, היו מחויבים לקידום הנושא ומעורבים באופן אישי. לא מפתיע שהחברה דורגה 6 פעמים ברציפות בחמישיה הפותחת של דירוג מעלה, ואף היתה השנה בפיינליסטים של אות גלובס על פעילותה בקהילה. אבל אמש היה ברור כי האסטרטגיה העסקית והחברתית יושבות בדיוק על אותה המשבצת של צמיחה בת קיימא, וזה היה מעורר השראה.

למרות שבתקשורת הכלכלית ובכנסים המקצועיים אנחנו שומעים על התפתחות מהירה של תחום האחריות התאגידית, בחיי היום-יום של העסקים התחום הזה מתקדם בצעדים קטנים וזהירים. הטמעת אחריות תאגידית מחייבת שינויים רבים בהתנהלות השוטפת של הארגון. אסטרטגית אחריות תאגידית השלובה בתוך האסטרטגיה העסקית, כמו במקרה של יוניליוור, היא תוצר של תהליכים מעמיקים וממושכים – וזה ענין של שנים.

אז איך מתחילים את המסע הארוך לאחריות התאגידית? עם חזון גדול, ובצעד קטן. בכל יום מחדש. לא לוותר – גם אם יש עיכובים גדולים, גם אם צריך "לרדוף" אחרי אנשים בארגון כדי להשיג את תשומת לבם, גם אם השנה יש רק מעט תקציבים ומשאבים לטובת התחום. אל תוותרו, כי בסופו של דבר, כמו שאמר באירועמוטי קרן, (ושמעתי אותו פעמים רבות דוגל באותה גישה), מדובר במאמץ לטווח ארוך: "אנחנו לא מאמינים בטווחים קצרים... המשקיעים רוצים לדעת האם הפעילות שלנו sustainable לאורך זמן... אני מאמין שבעוד כמה שנים, חברות שלא תהיה להן אחריות תאגידית, לא יהיו כאן יותר". או במילים אחרות: האחריות התאגידית לא מתייחסת לרבעון הבא, אלא לשנים הבאות ולדורות הבאים. קחו אויר.

אסטרטגית האחריות החברתית החדשה של יוניליוור נקראת 'בונים עתיד טוב יותר – כל יום מחדש'. היישום הוא באמצעות מוצרים שמשפיעים לטובה, התנהלות עסקית ותפעולית מיטיבה, ופעילות מיטיבה בקהילה. בעזרת הרבה פעולות קטנות ויומיומיות, שיבוצעו על ידי הרבה אנשים במקביל, ניתן להשפיע באופן בר קיימא. כך גם לגבי קידום האחריות התאגידית בתוך הארגון: פעולה יום-יומית של הרבה אנשים. וזה מתחיל מאדם אחד.

  • חזון ואמונה
  • סבלנות
  • דבקות במטרה בצד גמישות
  • התלהבות מתמדת

 

אלו הן תכונות חשובות למנהלי אחריות חברתית שרוצים להצליח לבנות עתיד טוב יותר כל יום מחדש. תשאלו את עידית.

מי שרוצה לשמוע יותר על תהליך הטמעת האחריות התאגידית ביוניליוור ישראל, מוזמן למושב 'מחוברים לאחריות' בכנס מעלה שיתקיים ב 31.10.10 בת"א

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *