תרומה לקהילה – לא בראש סדר העדיפויות

תרומה לקהילה – לא בראש סדר העדיפויות

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: קשרי קהילה, תגיות: , ,

תרומת עסקים לקהילה הפכה לנורמה במגזר העסקי, וטוב שכך. חברות המוכנות להקדיש משאבים לקידום מטרות חברתיות ולסיוע לאלה הזקוקים לכך – ראויות לכל הערכה. אולם... חשוב לתת את הדעת על סדרי העדיפויות של חברות בעת ניהול האחריות התאגידית שלהן

האם תרומה לקהילה היא נקודת ההתחלה?

בעוד חברות משקיעות משאבים בהגדלת השפעתן החיובית על הקהילה באמצעות תרומה, נשאלת השאלה האם הן הקדימו לכך השקעת משאבים בצימצום השפעתן השלילית על הקהילה? ואף יתרה מכך - האם הן השקיעו בצמצום השפעה שלילית על מחזיקי ענין מיידיים יותר, כגון עובדים, ספקים, צרכנים?

לא אחת נשמעת טענה מצד פעילים חברתיים כי יש חברות התורמות לבתי תמחוי, בעוד שעובדים של אותן חברות נאלצים לאכול באותם בתי תמחוי, כי השכר שמשולם להם אינו מגיע לשכר מינימום. טענה צינית, אבל לא משוללת יסוד, ובעיקר – מעלה את הצורך בשקילה ובבחינה של מכלול השיקולים בעת קבלת החלטות היכן להשקיע משאבים במסגרת שיפור האחריות התאגידית.

תיעדוף השפעות - עיקרון מרכזי בניהול האחריות התאגידית

הרבה יותר קל לתרום כסף למטרות מרגשות. הרבה יותר קשר להשקיע משאבים בשינוי ההתנהלות. רכישה של מערכות טכנולוגיות לשם הקטנת נזקים סביבתיים או בריאותיים היא יקרה מאוד. גם שינוי מדיניות העסקה, המאפשר גמישות בשעות העבודה לעובדים עם צרכים מיוחדים או עובדים עם משפחות, הוא עניין יקר ולא פשוט.

נשאלת השאלה: מהם סדרי העדיפויות של התאגיד? מהם הערכים והקריטריונים שמנחים את התאגיד בתהליך התיעדוף?

הסולם של דירוג מעלה

דירוג מעלה לא מציע פתרון לשאלה זו. נכון לשאלון דירוג 2010, ניתן משקל זהה לביצועים של חברות בכל תחומי האחריות התאגידית: אתיקה, סביבת עבודה וזכויות אדם, מעורבות בקהילה, איכות סביבה וממשל תאגידי.

מכיון שדירוג מעלה הוא אחד הגורמים המרכזיים הקובעים את המגמות העתידיות בזירת האחריות התאגידית בישראל, אני מניחה ששינוי המשקלות בדירוג – עשוי לסמן לחברות סולם עדיפויות.

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *