פוסטים מלונדון – סידרה מהשטח | איך לשתף את העובדים ביישום האחריות התאגידית?

פוסטים מלונדון – סידרה מהשטח | איך לשתף את העובדים ביישום האחריות התאגידית?

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: אחריות תאגידית, תגיות: , , , , , ,

כדי להטמיע התנהלות אחראית אמיתית בארגון, הכרחי שכל עובד ועובדת יבינו במה מדובר ואיך הם משתלבים בתמונה הגדולה. הנה כמה אבחנות וטיפים מחברות שהצליחו במידה רבה במשימה, וחלקו את המידע בכנס לאחריות תאגידית בלונדון

להמחיש לעובדים איך התנהגותם משפיעה על הסביבה ועל החברה, ולתמרץ אותם להשתפר

חברת הלוגיסטיקה הגלובלית TNT יצרה את תכנית Drive Me במטרה לשתף את העובדים במאמצי האחריות התאגידית, לתת להם מידע, ולעורר בהם השראה. יעדי התכנית הם:

  1. הפחתת צריכת הדלק ופליטות Co2
  2. הפחתת היקף תאונות הדרכים שרכבי החברה מעורבים בהן
  3. שיפור איכות השירות ללקוחות

10,000 נהגים, עובדי החברה ועובדי קבלני המשנה שלה, מקבלים הדרכות ומשתתפים בתחרות גלובלית על עמידה ביעדים. בסוף כל שנה עולים לגמר 16 הנהגים המצטיינים, ומשתתפים בתחרות שמעוררת הרבה התרגשות והתלהבות (וכמובן שיש פרסים). העקרון הבסיסי הוא שנהיגה מתונה חוסכת דלק, פליטות ותאונות, ולכן כל נהג יכול להשפיע על היבטים אלה בכף רגלו הימנית.

ההמלצה של מנכ"ל TNT: כדי לערב את העובדים חשוב להעביר להם את המסרים בצורה פשוטה, ולהמחיש להם מה ההשפעות של אופן התנהלות החברה על האנושות והסביבה.

ללמד את העובדים חשיבה מערכתית

מנכ"ל חברת Seventh Generation: "אנחנו משקיעים שלוש שנים של הדרכה לכל עובד, כדי ללמד חשיבה מערכתית בנושא השפעות חברתיות-סביבתיות, כדי שהעובדים יבינו את התוצאות הישירות והעקיפות של כל פעולה. בדרך זו יש להם כלים לקבלת החלטות מושכלת בתחום בו הם עובדים: רכש, תפעול, מכירות, משאבי אנוש וכולי. כשאנשים מבינים ולוקחים בעלות על התוצאות – זה מוביל להתנהלות אחראית של כל הארגון".

להתחבר לערכים של העובדים

השותף המייסד של Innocent Drinks: "בתור בסיס, צריך שתהיה לחברה משימה ברורה וסט ברור של ערכים. אם הערכים האלה תואמים את הערכים האישיים של העובדים, אז קל להגיע אל העובדים כאינדבידואלים, ולחבר אותם לערכי החברה ולמשימה שלה ממקום של אכפתיות משותפת".

ואכן – כפי שתיארתי בפוסט קודם, העובדים בחברה מאוד מחוברים לערכים שלה ותורמים להתנהלות האחראית שלה ביום – יום.

שתי המלצות נוספות שחזרו על עצמן מדוברים שונים בכנס:

לדבר עם העובדים בשפה פשוטה וברורה. לא להשתמש במונחים מקצועיים מעולם האחריות התאגידית והקיימוּת, אלא במונחים המוּכרים לכל עובד מחיי היום-יום ומשיגרת עבודתו.

לשלב יעדים ומדדי הצלחה בתכניות העבודה השנתיות של המנהלים ושל העובדים.

פוסטים נוספים בסידרה:

העובדים מגלים לי את האמת על האחריות התאגידית של המעסיקים שלהם | לינק

מנכ"לים בלי בולשיט | לינק

האם חברות צריכות ויכולות להשפיע על התנהגות הצרכנים? | לינק

מדוע כדאי לחברות להשתמש במדיה החברתית לצרכי אחריות תאגידית? | לינק

Related Post

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *