קימברלי קלארק פרופשיונל KCP
קטגוריה: לקוחות
הצורך: המחשת ערכי הקיימוּת של החברה – ללקוחותיה העסקיים
Sustainability B2B
קימברלי קלארק פרופשיונל (KCP) היא החטיבה המוסדית של חברת קימברלי קלארק. היא מספקת פתרונות* היגיינה וניקיון ייעודיים למגוון צרכים בעולם העבודה, וכן פתרונות לבטיחות אישית במקומות עבודה.
החברה עובדת עם אלפי לקוחות עסקיים מגוונים – החל מבתי קפה, עבור בבתי ספר, בנייני משרדים, מפעלים, חברות ניקיון, ועד מוסדות גדולים כגון בתי חולים.
החברה נוהגת לתקשר ללקוחות את התועלות המקיימות של הפתרונות שהיא מציעה.
במסגרת עבודתי עם קימברלי קלארק ישראל, התבקשתי לייעץ בשני מהלכים: הרחבת הצגת היבטי קיימוּת ואחריות תאגידית בקטלוג מוצרי החברה 2016, המופץ ללקוחות, וכן הצגת הצגת הערכים המקיימים/קיימוּתיים בכנס מעלה הבינ"ל לקיימות ואחריות תאגידית 2016. את המהלכים הוביל עמיחי קילשטיין, מנהל KCP והסמנכ"ל הממונה על אחריות תאגידית וקיימוּת בקימברלי קלארק ישראל, וניהלה ליאת גילר, מנהלת שיווק KCP בעזרת דנה שגיא, מנהלת המותג.
עיצוב כל האלמנטים (קטלוג וכנס מעלה): KOBI HAIM GROUP
*מוצרים ושירותים נלווים
הפתרון:
1. קטלוג
מכיון שמטרת הקטלוג היא להציג את מוצרי החברה, על שלל היתרונות שהם מציעים ללקוחות, הוחלט להציג גם האחריות התאגידית דרך פרספקטיבה זו. כלומר, לא למקד את הסיפור באחריות התאגידית של KCP, אלא בערך השימושי שהיא יוצרת ללקוחותיה.
המידע חולק לשלושה סעיפים, המקבילים לשלושת יסודות הקיימות: חברה, כלכלה, הסביבה.
כל הצהרה אודות תפיסת העולם הניהולית של KCP וכל המחשת אופן הפעילות שלה – חוּברה ישירות לערך שזה יוצר ללקוח:
- עושים טוב לאנשים – גם לאנשים שלך (למשל, מוצרים שמאפשרים לשמור על בריאות העובדים, מוצרים נגישים לאנשים עם מגבלות).
- עושים טוב לצמיחה כלכלית ועסקית – גם לצמיחה שלך (למשל, מוצרים שמאפשרים לחסוך עלויות).
- עושים טוב לסביבה – ומאפשרים גם לך להקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלך (למשל, מוצרים החוסכים מים, נייר או סבון).
בעבודה משותפת עם צוות המותג - הטקסט לוטש שוב ושוב כדי שיהיה תמציתי, נהיר, מעניין ורלוונטי.
2. כנס מעלה לאחריות תאגידית
קימברלי קלארק פרופשיונל (KCP) החליטה לתת חסות לכנס מעלה הבינלאומי לאחריות תאגידית 2016, ולהמחיש שהפתרונות שהיא מציעה יכולה לקדם את האחריות התאגידית של המבקרים בכנס – מנהלי אחריות תאגידית של תאגידים גדולים, מנהלי רכש, מנהלי משאבי אנוש ועוד.
צמצום השפעות סביבתיות של תאגידים, וקידום well being של עובדיהם – הם אתגרים מרכזיים של אחריות תאגידית, ונמצאים במודעוּת של המבקרים בכנס. לכן הוחלט למקד את ה"סיפור" של KCP בשני ערכים מוספים של מוצרי החברה: שמירה על בריאות העובדים ושמירה על איכות הסביבה.
על מנת להמחיש את הערכים המוספים הללו, הוחלט לבחור בשירותים הציבוריים של האולם בו התקיים הכנס, בתור ה"קנבס" של הסיפור. החללים הציבוריים וגם תאי השירותים עצמם עוצבו באופן שיצר אוירה של יער: טפטים עם טקסטורת עצים, שילוב של צמחים אמיתיים, חלוקי נחל ממותגים בתוך הכיורים ועוד.
הותקנו במקום פתרונות ההיגיינה המתקדמים והחסכוניים ביותר של KCP (במקום הפתרונות הקודמים, שהיו בכל מקרה של KCP): מקציף סבון לידיים ומיתקן מגבות ידיים אלקטרוני. בנוסף, KCP גם שכרה שירותים של עובדי נקיון, שכל תפקידם היה להקפיד על נקיון מושלם של תאי המרחב הציבורי והפרטי, כחלק מהשלמת החוויה ההיגיינית והנעימה.
לאחר סקירת מחקרים שפורסמו בנושא, נבחרו מספר עובדות התומכות בערכים שמציעים המוצרים, כגון: "בחודשי החורף, בשיא תקופת השפעת, 7%-10% מהעובדים נעדרים ממקום העבודה; שטיפה וניגוב ידיים שומרים על היגיינה ובריאות העובדים". בהינתן העובדה שהכנס התקיים בסוף נובמבר, תקופת השפעת, המסר היה אקטואלי, והמחיש את תרומת המוצרים לבריאות העובדים ולחסכון כספי של החברה.
העוּבדות הוצגו על שלטים קטנים מעוצבים שנתלו במרחב המשותף של חדרי השירותים, ובתאי הנוחיות עצמם. המסרים גם עובדו לסרטונים קצרצרים שהוצגו על מסכים באולם המרכזי.
חווית השירותים הציבוריים היתה כל כך מוצלחת, עד שבעלי המקום ביקשו מ KCP להשאיר את העיצוב כפי שהוא גם אחרי תום הכנס.