נשר מפעלי מלט
קטגוריה: לקוחות
הצורך
חברת נשר תעשיית מלט רואה בקשרי שכנות טובה עם הקהילות הסובבות את מפעליה – עקרון יסוד בפעילותה. לאחר שנים של פעילות חברתית ספורדית, החברה ביקשה להעמיק קשרים אלה על בסיס דיאלוג ופעילות חברתית אסטרטגית.
הפתרון
בשלב הראשון בוצע תהליך עמוק ומקיף של דיאלוג עם עובדי המפעלים של נשר ברמלה, נשר הר טוב ונשר חיפה, על מנת להיטיב להבין את נקודות המבט שלהם לגבי האחריות החברתית של המפעל, הזדמנויות ורגישויות בכל הנוגע לקשרים עם הקהילות הסובבות.
בשלב הבא בוצע דיאלוג עם נציגי ארגונים חברתיים וציבוריים בקהילות השכנות למפעלים, על מנת לברר חששות, ציפיות, והזדמנויות לשיתופי פעולה.
על בסיס תובנות שעלו בתהליכי הדיאלוג, אשר שולבו בדוח האחריות התאגידית של נשר (הוכן ע"י חברת אסיף אסטרטגיות), ועל בסיס ניתוח SWOT חברתי, גיבשו נציגי הנהלת החברה מדיניות השקעה חברתית.
המדיניות שימשה בסיס לתכניות עבודה - פרויקטים שונים שנבנו בקהילה בכל אתרי החברה, וכן היוותה בסיס לנושא התרומות.
חברת נשר יצרה פרויקטים משמעותיים עם הקהילות הסובבות אותה בתחומים של קידום החינוך הטכנולוגי, קידום מצוינות בתחום איכות הסביבה, וסיוע לקהילת הקשישים, וכן ממשיכה לקיים אירועי דיאלוג.
תחום האחריות החברתית מנוהל בנשר ע"י קובי רבינוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש של החברה.
על פעילות נשר לגיל המבוגר בפוסט העוסק באחריות תאגידית והגיל השלישי: קישור
פעילות לדוגמא: דיאלוג עם תושבים דתיים בבית שמש
אחד ממפגשי הדיאלוג המיוחדים של החברה היה עם תושבי בית שמש, העיר השכנה למפעל נשר בהר-טוב*. רוב התושבים לא ידעו דבר אודות המפעל, למעט שמועות. על מנת לסקרן את התושבים, דתיים ברובם, להגיע ולבקר במפעל, נערך הפנינג למשפחות בחג סוכות באתר עצמו.
ההפנינג כלל התנסויות חוויתיות למשפחה בתחום המיחזור והמלט, סיורים מודרכים בתוך המפעל – עם הזדמנות להעלות שאלות מצד המשתתפים, וחידון נושא פרסים בנושא המפעל. האירוע תוכנן ע"י הנהלת המפעל, והופק על ידי ההנהלה ועובדי המפעל – רבים מהם תושבי העיר.
התוצאה: מספר המשתתפים היה גדול פי שלושה מהצפוי, והמשובים שמולאו בתום המפגש הוכיחו כי התושבים למדו מידע שלא ידעו קודם לכן, וגיבשו עמדה חיובית על המפעל. כפי שכתב אחד המבקרים:
"היה כייף, מושקע, מדהים! תודה רבה! לעשות כסף יש הרבה מפעלים ותעשיות שיודעים לעשות, אבל לעשות כסף ולתעל אותו לטובת החברה כולה, ולטובת העובדים שלכם, לא כל אחד יודע. אני עובד בתעשייה כ- 10 שנים. ראיתי מפעלים והעובדים שם מרגישים כמו במחנה עבודה. לא כך נראה שהעובדים שלכם מרגישים (מתוך שיחות עם העובדים). עלו והצליחו ותמשיכו לעשות לכולם כייף ובעיקר לעובדים שלכם שתהיה להם גאווה וכייף לבוא בבוקר לעבודה!"
תוצאות אירוע דיאלוג של מפעל נשר בהר טוב עם תושבי בית שמש
*בשנת 2015 מכרה חברת נשר את המפעל בהר טוב, בעקבות החלטת הרגולטור
קישור להמלצה של קובי רבינוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש של נשר