יוניון מוטורס (טויוטה ישראל)

קטגוריה:

הצורך

לאורך שנות פעילותה בישראל, תורמת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, סכומים נכבדים לקהילה. בשנת 2012 ביקשה החברה לגבש אסטרטגיית השקעה חברתית, שתאפשר לה ליצור אימפקט חברתית משמעותי, מדיד, ורלוונטי לליבה העסקית של החברה.

 

הפתרון

לאחר ביצוע בנצ'מרק של פעילות חברתית בתעשיות הרכב בעולם ובישראל, לימוד הערכים של חברת יוניון מוטורס וצרכיה, ובירור צרכים חברתיים רלוונטים בחברה הישראלית, גובשו שתי חלופות לאסטרטגיה חברתית: (1) עידוד הזדמנות ומצוינות בלימודי רכב בישראל; (2) קידום מרחב תחבורה עירוני בטוח וידידותי לאדם ולסביבה.

לאור התאמה של שתי החלופות לצרכים של החברה, הוחלט להגדיר אותן כשתי זרועות של אסטרטגית ההשקעה החברתית. על בסיס אסטרטגיה זו נבנתה תכנית עבודה שנתית, באמצעות שיתופי פעולה עם ארגונים בקהילה. התכנית כללה מטרות ויעדים מדידים, וכן שיתוף עובדים מהחברה. לאחר ביצוע התכנית במשך שנה, נבדקו התוצאות בפועל, ולאור ההצלחה – הוחלט להמשיך את התכנית ולהרחיב את היקפיה.

 

פעילות לדוגמא: מנוע להצלחה

במסגרת שיתוף פעולה עם רשת אורט ישראל, נבנתה תכנית לשני בתי ספר של הרשת, בירושלים ובאשקלון. לתכנית נקבעו יעדים מדידים, כגון שיפור ציונים ושיפור דימוי המקצוע, והיא כללה מרכיבים אשר הוגדרו על ידי הצוותים המקצועיים של אורט, ובהם סיוע פרטני לתלמידים, תיגבור הוראה, שיפוץ מעבדות, סדנאות העצמה, תרומת סרבלי טויוטה חדשים לכל תלמיד, מלגות הצטיינות ועוד.

התכנית כללה גם ביקור של עשרות תלמידים, "שגרירים" משני בתי הספר, במשרדי הנהלת יוניון מוטורס. בביקור שמעו התלמידים הרצאות של מנכ"ל החברה ושל סמנכ"לים בנושאים רלוונטים לתלמידים: תעשיית הרכב בשנת 2020, מסלול קריירה בענף הרכב, התנסות באיבחון ממוחשב, סדנת שיווק מסרים חברתיים ועוד. מפגשים אלה חשפו בפני התלמידים את תעשיית הרכב כפי שלא פגשו לפני כן, ושינו את נקודת מבטם על המקצוע.

בתום שנת הלימודים, נמצא כי האימפקט החברתי הושג מעל ומעבר ליעדים: שיעור הנשירה ירד באופן משמעותי ומספר הנרשמים ללימודי המשך עלה, הציונים השתפרו, שביעות הרצון של התלמידים והוריהם מלימודי הרכב – זינקה, וכך גם הדימוי של המקצוע בעיני תלמידים אחרים בבתי הספר.

מספר תלמידים נקלטו כעובדים במרכז שירות של טויוטה, וסוכנים נוספים של טויוטה הביעו רצון להשתלב בתכנית.

נוכח הצלחת הפעילות בשנה הראשונה, בשנתו השניה של הפרויקט הורחבה התכנית לבית ספר נוסף בחיפה, והתקיימו גם מפגשי העשרה והשראה של מנהלים מיוניון מוטורס עם כל מורי מקצועות הרכב ברשת, עם- 130 מנהלי תיכונים של הרשת, ועם 120 תלמידים. מפגשים אלה הניעו תהליכים חדשים על בסיס התובנות של המשתתפים בהם, וצפויים ליצור השפעה חברתית בשנים הקרובות.

בנוסף, נענתה יוניון מוטורס להזמנה של קרן סטלה ויואל קרסו ושל קרסו מוטורס, להוביל מהלך משותף של כל יבואני הרכב בישראל, למען קידום איכות הההשכלה המקצועית בתחום הרכב בישראל. אימפקט שהתחיל בשני בתי ספר – יתרחב למערכת החינוך וההשכלה הגבוהה.

שתפו עם חברים: