פוסטים מלונדון – סידרה מהשטח | העובדים מגלים לי את האמת על האחריות התאגידית של המעסיקים שלהם

פוסטים מלונדון – סידרה מהשטח | העובדים מגלים לי את האמת על האחריות התאגידית של המעסיקים שלהם

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: אחריות תאגידית, תגיות: , , , , , , , , , , ,

הלקוחות מאמינים לעובדי החברה יותר מאשר לפרסומים שלה. על אחת כמה וכמה כשמדובר במסרים של אחריות והוגנות. שלוש דוגמאות לעובדים שהעבירו ללקוח (לי!) מסרים של אחריות תאגידית בצורה מעוררת הערכה, וגם טיפים איך לעשות את זה אצלכם

 

זכיתי בכרטיס השתתפות חינם בכנס האחריות התאגידית העשירי של Ethical Corporation! הכנס ימשך יומיים, והוא סיבה מצוינת לביקור בלונדון. אנגליה היא בירת האחריות התאגידית העולמית. הדוגמאות הכי מעניינות ומתקדמות מגיעות מכאן. בין היתר בגלל מודעות צרכנית מפותחת ואקטיביזם חברתי, שדוחפים את התאגידים להשתפר כל הזמן.

הכנס מתחיל מחר, אז היה לי זמן לשוטט היום בחנויות. רציתי לבדוק עד כמה העובדים בחנויות, שנחשבות למובילות מבחינת אחריות תאגידית, אכן מודעים להיבטים אלה ויודעים לספר על כך ללקוחות. הופתעתי לטובה.

התחלתי ב Marks & Spencer. כשעמדתי מול המדף הארוך של מוצרי סחר הוגן (Fair Trade) הגיע למקום אחמד, סדרן מוצרים. שאלתי אותו אודות המדף הזה והוא סיפר שמדובר במוצרים שהם סחר הוגן, וכי M&S התחייבה שכל המוצרים שלה (המותג הפרטי) יהיו עם מרכיבים כלשהו של סחר הוגן. הוא הראה לי את התוית שעל קופסאות הריבות, התה, הקפה, הסוכר, והקקאו. שאלתי אותו אם הלקוחות בכלל קונים את המוצרים האלה, והוא הופתע מהשאלה.... כמובן שקונים. הוא ממלא את המדף הזה שלוש פעמים ביום, מרוב שקונים.

המשכתי ל Body Shop. שתי המוכרות בחנות לבשו חולצות צהובות שכתוב עליהן Stop Sex Trafficking. ניגשתי לקופה ושאלתי אותן (בתמימות) במה מדובר. המוכרת הצעירה הסבירה לי שזהו קמפיין של Body Shop שמטרתו לגייס מודעות לבעיה של סחר בילדים למטרות מין, והזמינה אותי לרכוש קרם ידיים ממותג, שחלק מההכנסות ממכירתו מוקדשות לשיקום ילדים שנפגעו מסחר למטרות מין, וגם הציעה לי לחתום על עצומה. כאן נכנסה לשיחה המוכרת המבוגרת יותר, מריה, (בהמשך הבנתי שהיא מנהלת החנות), ואמרה שהעצומה תישלח לרוה"מ במטרה לעודד חקיקה בנושא ותיארה את מהות החקיקה המבוקשת. איזו בקיאות!

מריה תיארה לי חוויה מרגשת של ביקור במרכז לשיקום נפגעי סחר במין, ואמרה שזה מאוד השפיע עליה ועל חברותיה מהרשת. מכיון שהייתי קשובה, היא הוסיפה ותיארה לי את המחויבות החברתית של Body Shop, את העובדה שהחברה לא מבצעת ניסויים על בעלי חיים, את העובדה שחמאת הקקאו שבמוצרים נרכשת מקואופרטיב קהילתי של נשים באפריקה – ותיארה לי בפרוטרוט את נסיבות חייהן הקשים של נשים אלה.

מתברר שהיא עובדת בחברה מעל 13 שנה, מאוד מזדהה עם התפיסה הערכית ואוהבת את ההזדמנות להתנדב עם נשים ונערות נפגעות במועדונים בהם הן שוהות. העובדות מאפרות ומעניקות עיסוי ידיים לנשים אלה, ופוגשות מקרוב את הכאב שמאחורי הקמפיין (בכל שנה מתחלף נושא הקמפיין). לצערה הרב, מאז המיתון יש פחות הזדמנות להתנדב.

לסיום הסיבוב, קניתי סלט לצהריים בסניף של רשת PRET A MANGER שאני כל כך אוהבת. ישבתי בחוץ לאור השמש החמימה, וראיתי אדם מבוגר על קלנועית מתקרב לאיזור השולחנות ומבקש מאחת הסועדות לקרוא לעובד החנות, כי הוא רוצה להזמין קפה. נדהמתי! הסועדת עשתה זאת, וכעבור דקה יצאה החוצה אחת המוכרות בחנות, ושאלה בלבביות מה ירצה להזמין. צ'יק צ'ק הביאה לו את הקפה, ונכנסה שוב כדי להמתיק אותו לבקשתו. היא ארגנה את השולחן כך שיוכל לשבת לידו בנוח.

בזמן שאכלתי קראתי את הטקסט שכתוב על המפית שקיבלתי עם הסלט. בתרגום חופשי: "מפית זו עשויה מ 100% חומר ממוחזר (המחלקה הסביבתית של PRET מאוד מיליטנטית, ואנחנו מובילים בנושא זה). אם אחד מעובדי הרשת נהיה מאוד שירותי ומגיש לך חבילה ענקית של מפיות (שאינך רוצה או צריך), אנא נעץ בו מבט של עין הרע..."

נכנסתי לחנות לשאול את אותה עובדת ששירתה את הלקוח על הקלנועית, על נושא איכות הסביבה. אולַה (זה שמה) סיפרה לי שהעובדים עוברים הכשרות בנושא איכות סביבה, במסגרת קורסי ההכשרה המקצועיים של החברה. אמרה שהחברה מאוד מחויבת לנושא של איכות סביבה, העובדים נדרשים להפריד את הפסולת לשני סוגי שקיות (רטובה ומתמחזרת), ושזה מאוד מוצא חן בעיניה, כי גם היא בעצמה מפרידה פסולת בבית.

מסקנה: אם אתם רוצים שתפיסת האחריות התאגידית שלכם תעבור ללקוחות בצורה האמינה ביותר, הקפידו...

  • להסביר לעובדים את משמעות התפיסה בשפה שברורה להם
  • להמחיש אותה בהתנהלות היום-יומית שהעובדים פוגשים (גם אחריות כלפיהם)
  • לצייד אותם במידע עדכני אודות הפעילויות, ההישגים, הפרסומים שאתם מפרסמים בנושא (אל תבנו על כך שהם ייחשפו לזה בעצמם)
  • להפגיש אותם עם משמעות התוצאות של ההתנהלות האחראית, כגון התנדבות עם האנשים עבורם החברה מתרימה את לקוחותיה

 

פוסטים נוספים בסידרה:

מנכ"לים בלי בולשיט | לינק

איך לשתף את העובדים ביישום האחריות התאגידית? | לינק

האם חברות צריכות ויכולות להשפיע על התנהגות הצרכנים? | לינק

מדוע כדאי לחברות להשתמש במדיה החברתית לצרכי אחריות תאגידית? | לינק

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *