הוספת פרק שיווק אחראי לדירוג מעלה – הדברים שהצגתי בשימוע בבורסה

הוספת פרק שיווק אחראי לדירוג מעלה – הדברים שהצגתי בשימוע בבורסה

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: מותגים ושיווק, תגיות: , , ,

דירוג מעלה מתווה את הנורמות הראויות של אחריות תאגידית בישראל, ומייצר את השיח בנושא. אני חושבת שיש מקום לשיח אמיץ יותר ואחראי יותר, ואלה הצעותיי

הדברים שהצגתי בשימוע שנערך לאור השינויים המוצעים בדירוג מעלה 2012. השימוע נערך בבורסה לניירות ערך בת"א, מייד בתום אירוע חשיפת דירוג מעלה

להוסיף פרק העוסק בסביבת השוק (marketplace):

הדרך בה חברות קונות ומוכרות את המוצרים והשירותים שלהן (כמו באינדקס של BITC)

בסופו של דבר, לחלק מהמוצרים והשירותים, כגון מוצרי מזון, שירותי תוכן, ומוצרים פיננסים, יש השפעה עצומה על הצרכנים, על הסביבה ולעתים על החברה (society) כולה; ולא רק בהווה, אלא גם השפעות ארוכות טווח – על החוסן האישי והחברתי.

הדירוג לא מקדיש מספיק תשומת לב לבחון איך החברות מנהלות את השפעות המוצר על המשתמשים, על בריאותם ורווחתם, בפרט כשמדובר באוכלוסיות פגיעות כגון ילדים, אבל לא רק. ה- GRI מקדיש לכך אינדיקטור שלם.

השפעות הפרסום והשיווק לעתים כה שליליות, עד שנדרשת חקיקה כדי לרסן אותן – כמו למשל בחוק האוסר שימוש בדוגמניות כחושות, שעבר בקריאה ראשונה לפני שבוע. דירוג מעלה יכול לסמן לחברות עוד חזית ראויה לרגולציה עצמית, ויתגמל את החברות שפועלות ביתר אחריות בתחום זה, ויש חברות לא מעטות שעושות זאת כבר היום.


סביבת השוק מתייחסת גם לספקים של החברות.
הדירוג אמנם בוחן כיצד החברות מחילות את האחריות התאגידית על שרשרת האספקה, אך לא בוחן האם החברות מתייחסות בהגינות מירבית לספקים שלהן, למעט סעיף קטן ומבורך בפרק האתיקה.

מה נורמת התשלומים לספקים? שוטף פלוס כמה? עד כמה חברות מקפידות לעמוד בהתחייבויותיהן כלפי הספקים? הדבר בולט במיוחד כשמדובר בספקים בינוניים וקטנים. הגיע הזמן לשים את זרקור האחריות התאגידית גם על הפינה הזו, לדעתי.


מניין יילקחו הנקודות לפרק סביבת השוק?
אני סבורה שיש להפחית את משקלו של פרק המעורבות בקהילה. אם נשתמש במבחן המהותיות, הרי שהמעורבות בקהילה, חשובה ככל שתהיה, אינה שוות משקל להשפעות האחרות הנבחנות בדירוג.


מדד מעלה אמור לשרת בסופו של דבר את המשקיעים.
האם הועדה חושבת שבבואם של משקיעים להעריך חברות, גובה התרומה לקהילה יוכל לתת אינדיקציה מהימנה לניהול אחראי של החברה, לניהול סיכונים או להתנהלות מקיימת, כפי שיכול לתת פרק ניהול ההשפעות הסביבתיות או פרק הממשל התאגידי? כמובן שלא.

ולצערנו יש לא מעט מקרים של חברות שנהנות מניקוד גבוה על תרומה נדיבה, בעוד הן מפקירות היבטים חשובים הרבה יותר. אני חושבת שגם בענין זה הגיע הזמן שדירוג מעלה יגדיר מחדש את הנורמות הראויות.

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *