חברים ביקורתיים*: למה גרינפיס משבחים את גוגל ומגנים את פייסבוק?

חברים ביקורתיים*: למה גרינפיס משבחים את גוגל ומגנים את פייסבוק?

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: אחריות תאגידית, תגיות: , , ,

אם עד היום ההשפעה המהותית המדוברת של פייסבוק (בהיבט של אחריות תאגידית) היתה השמירה על פרטיות המידע של הגולשים, הרי שארגון גרינפיס מסמן השפעה משמעותית נוספת: צריכת החשמל העצומה של החברה

לפני שבוע כתבתי כאן על החברים הענקיים של רונלד מקדונלד, שרגילים לחטוף ביקורת מארגונים חברתיים וסביבתיים. והנה אתמול נתקלתי בסרטון מחאה של גרינפיס נגד חברת פייסבוק.

הסרטון מסביר בצורה מגניבה ונהירה לכל הדיוט מה הבעיה עם פייסבוק. כמובן שהפלטפורמה להפצת הסרטון ולגיוס תמיכה בקמפיין היא... פייסבוק.

 

ארגון גרינפיס טוען כי חברת פייסבוק, המתכננת בימים אלה הקמת מרכז באורגון ארה"ב, שיכיל את כל השרתים והמחשבים הנדרשים כדי לתמוך במערכת של מאות מיליוני משתמשים, בחרה לחבר אותו לרשת החשמל המסורתית הפועלת על בסיס שריפת פחם, ולכן צפויה לתרום משמעותית לזיהום האויר ולהתחממות הגלובלית.

Not cool at all  יחסית לחברה צעירה שיודעת לקרוא היטב טרנדים חברתיים, וגם לעשות מהם כסף. לעומת זאת, אם פייסבוק תבחר לבנות את מרכז המידע שלה סמוך לתשתיות ליצור אנרגיה נקיה ולהשתמש באנרגיה זו, היא תוכל להוות מודל לחיקוי ומקור להערכה.


המשוואה פשוטה: חברה ענקית = השפעה ענקית = גינוי ענק או פירגון ענק.
או כמו שנאמר בסרטון: "עם חצי מיליארד חברים (בפייסבוק) זו דרך ארוכה למטה..."

 

מי כן זוכה לתשואות מגרינפיס? הענקית גוגל, שהתקינה על גגות מטה החברה, גוגלפלקס, יותר מ- 9,000 פאנלים סולריים לטובת יצור נקי של חשמל. כך מצהיר גרינפיס, קבל עם ועדה, באתר שלו: "גוגל הפגינה חזון ומנהיגות בכך שהתוותה נתיב לשימוש באנרגיה נקיה, ובכך שהיא לוקחת חלק פעיל בקידום יוזמות כגון עידוד תקינה בנושא אנרגיות נקיות, ועידוד השקעות ציבוריות במו"פ של טכנולוגית אנרגיות נקיות".

כן, הירוקים יודעים גם לפרגן – עדיף להיות חברים שלהם ולקבל מהם לייק.

* הכותרת לקוחה משמו של הפרסום Critical Friends של ארגון AccountAbility, העוסק בדיאלוג בין תאגידים לבין מחזיקי הענין שלהם

Related Post

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *