אלכוהול פטריוטי: באדוויזר תתרום 2 מיליון $ למשפחות שכולות בארה"ב לכבוד 4 ביולי

אלכוהול פטריוטי: באדוויזר תתרום 2 מיליון $ למשפחות שכולות בארה"ב לכבוד 4 ביולי

מחבר שירלי קנטור, עם 0 תגובות, קטגוריה: מותגים ושיווק, תגיות: , , , , , ,

לקראת הארבעה ביולי הכריזה יצרנית מותג הבירה באדוויזר, כי תתרום 2,000,000 $ לקרן המסייעת למשפחותיהם של חיילים אמריקנים שנפלו במסגרת תפקידם. לכבוד זה היא עיצבה מחדש את פחיות הבירה, והפיקה קמפיין מרגש שמערב את הצרכנים הגאים

בייסבול – בירה – חיילים. משולש אמריקאי טיפוסי שזוכה לחיזוק ביום העצמאות של ארה"ב השנה. לקראת הארבעה ביולי הכריזה Anheuser-Busch InBev, יצרנית מותג הבירה באדוויזר, על קמפיין Here's to the Heroes, במסגרתו תתרום 2,000,000 $ לקרן Folds of Honor התומכת במשפחותיהם של חיילים אמריקנים שנפלו במסגרת תפקידם.

התרומה נעשית בשיטה של cause marketing, ומערבת את הצרכנים בחווית הנתינה. כיצד?

תרומה על על קניה: החברה יצרה מהדורה מוגבלת של פחיות באדוויזר הצבועות בצבע הדגל האמריקאי, ותתרום 5 סנט על כל שישיית פחיות שתימכר בין התאריכים 6 ביוני עד 10 ביולי. צרכנים שקונים שישייה עשויים להרגיש שהם תורמים למען מטרה חברתית משמעותית ומרגשת. במיוחד כשמדובר בשתיה כאקט חברתי, וכל החברה' ששותים יחד מרגישים גאווה לאומית ביום זה.

תרומה על כל "הום ראן" בבייסבול: כנותנת חסות לליגת הבייסבול הלאומית, החברה תתרום לקרן 100 $ על כל הקפה מלאה (home run hit) במהלך עונת המשחקים של 2011. כך ניתן יהיה לחזור על המסר המרגש של התרומה בכל רגע מרגש של הקפה. החברה מדווחת באתר הקמפיין בזמן-אמת כמה הקפות מלאות נעשו, ואיזה סכום נתרם.

קמפיין סרטוני-גולשים בפייסבוק: החברה יצרה קמפיין בפייסבוק שמאפשר לגולשים להעלות לרשת סרטון קצר בו הם מודים לחיילים האמריקאים שמבצעים את משימתם אי-שם. הועלו אלפי סרטים בהם ברור כי המצולמים שמחים על האפשרות להוקיר את החיילים על תרומתם. ולמי הם חבים את האפשרות הזו? לבאדוויזר, כמובן. בדף הפייסבוק מופיעה גם הזמנה באותיות ענק לתרום לקרן דרך האינטרנט או דרך משלוח הודעת טקסט.

עקרונות מקצועיים שבולטים בקמפיין. לגזור ולשמור:

חיבור בין המותג לבין ערך חברתי המתאים למותג, מזוהה עמו לאורך שנים, ומתאים לתפיסת העולם של הצרכנים. בקמפיין מצוין כי באדוויזר תומכת בנשים ובגברים האמיצים המשרתים בצבא ארה"ב כבר מעל 150 שנה, אך כדאי להזכיר כי יצרנית באדוויזר התמזגה בשנת 2008 עם תאגיד האלכוהול הבלגי הענק InBev לאחר שנרכשה על ידו. יתכן שזו סיבה נוספת לחזק את התדמית הפטריוטית של באדוויזר בבית.

חיבור בין החברה לבין עמותה רלוונטית ומוערכת. שותפות שמעצימה את הקמפיין, מחזקת את הלגיטימציה שלו, ומקטינה את הסיכוי לציניות כלפיו.

הקמפיין מערב את הצרכנים בפעולת רכישה = תרומה.

רתימת המותג לקידום מטרה חברתית, וניראוּת אינטנסיבית: צביעת פחיות (לראשונה בהיסטוריה של באדוויזר!) וצביעת מארז השישיות, קמפיין טלויזיה ויוטיוב, קמפיין אינטרנט ופייסבוק, נוכחות בליגת הבייסבול.

הקמפיין מוגבל בפרק הזמן בו הוא רץ כדי שהצרכנים לא יתרגלו אליו וכדי שהוא לא יהפוך לטריוויאלי ושקוף עבורם.

תראו איזה סרט מרגש... 

עד כאן השיווק החברתי. ומה לגבי שיווק אחראי?

אלכוהול על מגרש הספורט? אלכוהול + חיילים בחופשה = תאונות דרכים? נשמע מדאיג? במקרה זה ניתן לתת קרדיט ליצרנית באדוויזר על שהיא פועלת באחריות.

כמו כל יצרניות האלכוהול המובילות בעולם, חברת Anheuser-Busch InBev מכירה בהשלכות הבעייתיות של צריכה לא אחראית של המוצרים שלה, ולוקחת אחריות על פתרון הבעיות שנוצרות כתוצאה מכך. לחברה יש מדיניות ברורה בנושא שיווק אחראי, ופעילות ענפה בתחום זה. למשל:

  • תכניות למניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול, גם באמצעות הפייסבוק
  • תכנית למניעת צריכת אלכוהול ע"י קטינים (מתחת לגיל השתיה החוקי). התכנית מיועדת להורים ואנשי חינוך, וכוללת אתר ייעודי, חומרי הסברה, ייעוץ, ערכת הדרכה לשיחה עם הילדים, דף פייסבוק ועוד.
  • תכנית לקידום התנהגות אחראית באצטדיונים, מגרשים ואולמות ספורט. התכנית מיועדת למנהלי האתרים, למנהלי קבוצות ולמנהלי קבוצות-אוהדים.
  • תכנית המסייעת לקמעונאים, ברמנים ומלצרים להתמודד עם התנהגות בעייתית של לקוחות שמנסים להציג ת.ז. מזויפת, משתכרים וכו'.
אז... לחיים, ושיהיה חג עצמאות שמח!

Related Post

שתפו עם חברים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *